Brandt jouw lichtje al?

Dit jaar zal de kerstperiode voor veel studenten anders zijn dan voorgaande jaren. Terwijl sommigen een bezoek brengen aan vrienden of familie, brengen andere studenten de feestdagen alleen door. Bijvoorbeeld omdat reizen naar hun thuisland momenteel niet mogelijk is.
“Deze pandemie zorgt ervoor dat veel studenten zich eenzaam voelen”, schrijft studentencollectief 5 voor 12 in een bericht op Instagram. Om alle studenten een hart onder de riem te steken plaatste ze daarom drie kerstbomen voor de Aula. Daarin hangen 25 duizend lichtjes, één voor elke TU-student.

Via de website turnuson.nl kunnen studenten ‘hun’ lampje aanzetten. “Als uiteindelijk alle 25 duizend lichtjes branden, hebben we allemaal aan elkaar gedacht en hebben we elke student bereikt.” (MvdV)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl