Bijbaan (8)

Jiske Barten (23, zesdejaars IO) werkt al vier jaar als overblijfjuf. Van twaalf tot een past ze op de kinderen van groep zes en zeven van de Hugo de Grootschool in Delft. Het eerste half uur gaat ze met de kinderen naar het speelplein en daarna luncht ze met ze. Dat doet ze twee tot vier dagen in de week. De tijden komen altijd goed uit: tijdens de TU-pauze. Barten krijgt er negentien gulden per keer voor. Het leuke aan de baan vindt ze vooral de spontaniteit van de kinderen. Bovendien kan ze zelf ook lekker rondrennen en tikkertje spelen, wat op de TU niet kan.