In beeld: Dudley, Eunice en Franklin razen over de campus

Gesneuvelde ramen, losgeraakte takken en een geknakt verkeersbord. Ook op de Delftse campus hebben stormen Dudley, Eunice en Franklin huisgehouden.

Een verkeersbord naast de TU Delft Library bleek niet bestand tegen de storm. (Foto's: Marjolein van der Veldt)

Afgewaaide takken versperren de looproute vanaf X TU Delft naar The Green Village.
Schade

Na het weekend maakten de afdelingen Campus Real Estate, Parkmanagement en Campusveiligheid de balans op: een paar kapotte ruiten, een geknakt verkeersbord en wat losgeraakte takken. “Gelukkig is er alleen sprake van materiaalschade en hebben er geen ongelukken met personen plaatsgevonden”, laat een woordvoerder in een schriftelijke reactie weten.

“Afgelopen dagen is hard gewerkt om de veiligheid op de campus te waarborgen. Zo werden preventief enkele gebieden afgezet, los materiaal weer gezekerd en kapotte ruiten tot laat in de avond vervangen door op maat gezaagde platen.”

In het Mekelpark was die schade na het weekend duidelijk zichtbaar. Tegenover de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde & Informatica veegden medewerkers de glasscherven bijeen van wat ooit een bushokje was.

Horizontaal aan de paal
Rondom diezelfde faculteit kampten fietsers op maandag nog altijd met de naweeën van de storm. Voorovergebogen op hun stuur trotseerden ze de verraderlijke valwinden rondom het gebouw. Een enkeling zag daar juist een uitdaging in en hing glunderend horizontaal aan een paal.

Code rood, geen treinen en een overbelast noodnummer. Storm Eunice was er een van formaat. In afwachting van het natuurgeweld sloot de TU Delft afgelopen vrijdag al om 12.30 uur de deuren. Fysieke lessen vervielen zodat medewerkers en studenten op tijd en veilig thuis konden komen.

Schade
Na het weekend maakten de afdelingen Campus Real Estate, Parkmanagement en Campusveiligheid de balans op: kapotte ruiten, een geknakt verkeersbord en wat afgewaaide takken. “Gelukkig is er alleen sprake van materiaalschade en hebben er geen ongelukken met personen plaatsgevonden”, laat een woordvoerder in een schriftelijke reactie weten.

Dat gebeurde onder andere bij de faculteit Civiele Techniek & Geowetenschappen waar op de vierde verdieping veel schade was. Van diverse kantoren waaiden ramen in, waardoor er een ravage ontstond in de kantoren. Van twee ruimtes waren zelfs de binnenmuren ontzet. Via de nieuwsbrief roept de faculteit op ‘altijd alle ramen van je kantoor te sluiten’.

Horizontaal aan de paal
Rondom diezelfde faculteit kampten fietsers op maandag nog altijd met de naweeën van beide stormen. Voorovergebogen op hun stuur trotseerden ze er de verraderlijke valwinden. Een enkeling zag daar juist een uitdaging in en hing horizontaal aan een paal.

(Foto: Emma Boelen)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt