Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Onderwijs

Autocrossers weigeren TU-terrein te verlaten

De autocrossclub Delft wil niet vertrekken van het terrein aan de Thijsseweg. De weigering werd vorige week donderdag bekend gemaakt door voorzitter Pagie na afloop van een gemeenteraadsvergadering. Tijdens die vergadering bleek ook dat het puin, dat er in 1985 ten behoeve van de baan gestort werd, vervuild is.

Sanering zou rond de twee miljoen gulden kosten. Er is een strijd ontbrand tussen de gemeente Delft en de crossclub over de vraag wie dat moet betalen.

Hoofd juridische zaken mr. J. Krul noemt de houding van de crossclub ‘niet de meest zinvolle’. ,,De crossers zijn niet in de positie om dit te beslissen. Het is aan de gemeente om een oplossing te vinden, maar vanuit de TU zullen we deze zaak niet hard spelen.”

De TU-jurist ontkent dat de universiteit een proces zou aanspannen tegen de gemeente. ,,We hebben net een convenant met de gemeente ondertekend om het gebied gezamenlijk te ontwikkelen. Het ligt dus allesbehalve voor de hand om nu een procedure te beginnen.” Krul meent dat het ook nog veel te vroeg is voor conclusies. Hij wil eerst een gedegen onderzoek naar de vervuiling afwachten.

De gemeente weigert elk commentaar. Volgens een woordvoerder wordt er ‘in goed overleg’ met de crossclub geprobeerd een oplossing te vinden.

De weigering werd vorige week donderdag bekend gemaakt door voorzitter Pagie na afloop van een gemeenteraadsvergadering. Tijdens die vergadering bleek ook dat het puin, dat er in 1985 ten behoeve van de baan gestort werd, vervuild is. Sanering zou rond de twee miljoen gulden kosten. Er is een strijd ontbrand tussen de gemeente Delft en de crossclub over de vraag wie dat moet betalen.

Hoofd juridische zaken mr. J. Krul noemt de houding van de crossclub ‘niet de meest zinvolle’. ,,De crossers zijn niet in de positie om dit te beslissen. Het is aan de gemeente om een oplossing te vinden, maar vanuit de TU zullen we deze zaak niet hard spelen.”

De TU-jurist ontkent dat de universiteit een proces zou aanspannen tegen de gemeente. ,,We hebben net een convenant met de gemeente ondertekend om het gebied gezamenlijk te ontwikkelen. Het ligt dus allesbehalve voor de hand om nu een procedure te beginnen.” Krul meent dat het ook nog veel te vroeg is voor conclusies. Hij wil eerst een gedegen onderzoek naar de vervuiling afwachten.

De gemeente weigert elk commentaar. Volgens een woordvoerder wordt er ‘in goed overleg’ met de crossclub geprobeerd een oplossing te vinden.

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.