Opinie

Amerikaans

Toevallig struikelde ik afgelopen weekend over de bovengenoemde artikeltjes (het world-wide-web kent gelukkig geen grenzen). Om de discussie nog wat verder te verhelderen wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om u te verzekeren dat ik geen Amerikaan ben, nog steeds een Nederlands paspoort draag, en twee kinderen met Nederlandse paspoorten heb. Ik voel me nog steeds nauw bij Delft betrokken, ben lid van de Proteus-Eretes oud-leden roeivereniging, en kom nog regelmatig in Delft op bezoek.

Misschien probeerde Delta in de toekomst te kijken, want er bestaat inderdaad de mogelijkheid dat ik mijn Nederlanderschap op zal zeggen. Dit ten dele uit protest tegen een teleurstellende verandering in de voormalig gastvrije manier waarmee de Nederlandse ambassade hier in Washington DC haar landgenoten behandelt.
Ad Bax

In Delta nummer 32 wordt ‘de Amerikaan Ad Bax’ als meest geciteerde chemicus vermeld. In nummer 33 bericht voormalig hoogleraar J. Smidt echter dat Bax in ’81 onder zijn leiding en die van nu-hoogleraar A.F. Mehlkopf promoveerde aan de toenmalige TH Delft in Technische Natuurkunde.

Ad Bax