African film night

Tudasa, the TU Delft African Student Association, will host a special ‘African Cultural Movie Evening & Debate’ on June 3 at TU Delft’s Cultural Centre.

Tudasa, whose seventy members are university students from some thirteen countries across Africa, was recently founded with the aim of fostering friendship, sharing cultures and generating greater understanding between the university’s African, Dutch and other international student communities.
Following the African cultural movie, a debate will be held focusing on some of the key issues facing Africa today. “The goal of this evening is to help African students integrate with Dutch students and show those in attendance something of the African film industry, while also helping to raise awareness of some of the challenges in Africa today”, says Jean Charles Nyabusore, Tudasa’s public relations spokesman.
This intriguing cultural evening begins at 18:30 with drinks and the chance to socialize before the featured film begins at 19:00. After the film ends, more drinks and the debate will follow, with all those in attendance invited to participate. The entry fee is 3 euros per person, which includes a free drink and snacks. This cultural evening and debate is expected to end around midnight.

Op deze site kunnen afgestudeerden ‘hun crisisverhaal achterlaten en inspiratie opdoen, om vervolgens op eigen kracht de crisis te overwinnen’, zo melden de organisaties.

Met de landelijke actie hopen de organisaties op creatieve en concrete oplossingen voor beleidsmakers in het bedrijfsleven en in Den Haag.

Voorzitter van de LSVb Gerard Oosterwijk: “Studenten die hard hebben gestudeerd en op aanraden van de overheid een grote studieschuld hebben opgebouwd, zitten zonder werk. Er zijn nu gewoon niet genoeg banen voor alle afgestudeerden en ook hoog opgeleide jongeren met prima cijfers en een goed cv vallen buiten de boot.”

Bart Willems van de Unie: “We hebben het over ondernemende jongeren met grote toegevoegde waarde voor Nederland als kennisland. We roepen het bedrijfsleven en politiek op ook voor deze jongeren in de bres te springen. We moeten voorkomen dat deze generatie afgestudeerden verloren gaat”

Later dit jaar volgt een gezamenlijke manifestatie, waarin een vervolg wordt gegeven aan de conclusies van de afgestudeerden en hoog opgeleide jongeren op de actiesite.