Aegon gaat bij Delft TopTech in de leer

Voor het programma zijn experts van binnen en buiten de TU ingehuurd. Gedurende drie jaar zal er ieder jaar in september een leergang beginnen, totdat alle IT-managers en een aantal andere functionarissen van de verzekeraar aan de beurt zijn geweest. In totaal gaat het om een zeventigtal cursisten. Prof.dr. René W. Wagenaar van de faculteit TBM is programmadirecteur.

Voor de managersschool van de TU Delft is het een leuke opsteker. Guus de Mari van TopTech herinnert zich slechts één opdracht van vergelijkbare omvang sinds de oprichting in 1987. En volgens hem is er uitzicht op een langere duur van de overeenkomst dan de drie jaar waarvoor Aegon nu getekend heeft.

Delft TopTech, de graduate school van de TU Delft voor ‘levenslang leren’ door – met name – managers, heeft een belangrijke klant binnengehaald. Middels een praktijkgerichte parttime-opleiding van tien maanden kunnen IT-managers van verzekeringsmaatschappij Aegon hun kennis op het gebied van techniek en management bijspijkeren. Het programma beoogt de kloof tussen techniek en management te verkleinen. Onderdelen zijn onder meer IT-innovatie en business-strategie.