500 studentenwoningen in Rijswijk

De gemeentes Delft en Rijswijk hebben een overeenkomst getekend voor de ontwikkeling van studentenhuisvesting in Rijswijk. In een gezamenlijk persbericht melden beide gemeentes dat er minimaal vijfhonderd betaalbare woningen moeten komen voor studenten. Die woningen moeten verrijzen op de nog te ontwikkelen campus in de omgeving van het Rijswijkse Kesslerpark. Op deze plek is naast studentenhuisvesting ruimte is voor onderwijs, onderzoek en (startende) bedrijvigheid.

Het plan kan een uitkomst zijn voor de kamernood in Delft. Door het groeiende aantal studenten is er veel vraag naar geschikte woonruimte, maar de gemeente heeft te weinig mogelijkheden daar op korte termijn aan te kunnen voldoen. Andersom kan Delft Rijswijk helpen met het uitbouwen van de campus. (MvdV)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl