Directeur agentschap atoomenergie leidt Delftse wervingscampagne

Op andere dagen is de directeur van het internationaal atoomenergieagentschap IAEA vooral druk met de beheersing van de crisis rond de bezette Oekraïense kerncentrale in Zaporizja. Maar op woensdagmiddag 24 april doet Rafael Grossi de TU Delft aan.

Het doel van zijn bezoek is tweeledig: het vrouwentekort in de nucleaire industrie verkleinen en studenten ertoe te bewegen om een carrière in de kernenergiesector te overwegen. Grossi komt naar de TU Delft omdat het de enige Nederlandse onderwijsinstelling is met een eigen onderzoeksreactor. Toepassingen zijn er in gezondheidszorg, materiaalkunde en energievoorziening.

Grossi zal om 15.15 uur beginnen met een lezing over nucleaire veiligheid, politiek, internationale ontwikkelingen en genderzaken. Daarna is er ruime gelegenheid om vragen te stellen, speciaal voor studenten met een belangstelling voor een loopbaan in de nucleaire sector. Verschillende nucleaire organisaties zullen aanwezig zijn. Het evenement duurt tot 17.00 uur en vindt plaats in de Aula.