Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Opinie

Tram

Met genoegen volg ik, als oud openbaarvervoerkunde-hoogleraar bij de faculteit der Civiele Techniek, de discussie over het ontworpen tramtracé van lijn 19 door de campus van de TU.

Terecht wordt er actie gevoerd tegen een tramroute die langs en niet midden door de campus loopt. De vervoerwaarde kan bij een zijdelingse ligging nooit volledig tot zijn recht komen Het doorsnijden van een campusgebied is juist door middel van een elektrisch vervoermiddel op rails, dat het gebied volledig groen laat, een ideale oplossing. In Frankrijk, waar in de laatste decennia tal van nieuwe trambedrijven zijn geopend en meestal ook in verbinding met omvangrijke universiteitsgebieden, lopen de tramlijnen dwars door de campus. Hoe fraai dit kan worden getraceerd, kan men zelf in ogenschouw nemen, bijvoorbeeld in Grenoble.

Prof.ir Maurits van Witsen

Met genoegen volg ik, als oud openbaarvervoerkunde-hoogleraar bij de faculteit der Civiele Techniek, de discussie over het ontworpen tramtracé van lijn 19 door de campus van de TU. Terecht wordt er actie gevoerd tegen een tramroute die langs en niet midden door de campus loopt. De vervoerwaarde kan bij een zijdelingse ligging nooit volledig tot zijn recht komen Het doorsnijden van een campusgebied is juist door middel van een elektrisch vervoermiddel op rails, dat het gebied volledig groen laat, een ideale oplossing. In Frankrijk, waar in de laatste decennia tal van nieuwe trambedrijven zijn geopend en meestal ook in verbinding met omvangrijke universiteitsgebieden, lopen de tramlijnen dwars door de campus. Hoe fraai dit kan worden getraceerd, kan men zelf in ogenschouw nemen, bijvoorbeeld in Grenoble.

Prof.ir Maurits van Witsen

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.