Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Opinie

Lost Boys

In de Delta van 30 augustus stonden toevallig (?) tegenover elkaar op pagina’s 6 en 7 de column van Kroonenberg en een verhaal over Lost Boys en de TU, die samen een ambitieus programma lanceren.

br />
Kroonenberg gaf in zijn stuk uitstekend aan dat de eigen drive van de technologie ingeperkt zou moeten worden door de uiteindelijke gebruikers (de consumenten). Helaas krijgen die daarvoor doorgaans niet de kans. Kroonenberg had in plaats van scheerzeep ook het voorbeeld van pagina 7 kunnen gebruiken [online onderwijs, ontworpen door websitegoeroes Lost Boys,red.]. Ook daar wordt de goegemeente, in dit geval de TU, iets door de strot geduwd, waar én niet om gevraagd wordt én waarvoor uitstekende alternatieven zijn: onderwijs dat zich reeds 25 jaar bewezen heeft en waarbij noch de student als inlognummer wordt behandeld, noch de docent verder van zijn studenten vervreemd wordt.

Maar misschien is het wél de manier om, bij teruglopende studentenaantallen, iedereen zo aan de virtualiteit van alles te doen gewennen dat men straks het werkelijke wegblijven van de studenten niet meer merkt.

Voor die tijd lijkt het beter om in een persoonlijke ontmoeting tussen docent en student de zeven kaarten (technologie, veiligheid, milieu, volksgezondheid, duurzaamheid, kosten en ethiek) zo te leggen dat ze een zeer uitgebreide straight flush worden. Attitudes, want daar gaat het toch om, bereken je niet tot drie cijfers achter de komma.

Docent technologie en samenleving, TNW

In de Delta van 30 augustus stonden toevallig (?) tegenover elkaar op pagina’s 6 en 7 de column van Kroonenberg en een verhaal over Lost Boys en de TU, die samen een ambitieus programma lanceren.

Kroonenberg gaf in zijn stuk uitstekend aan dat de eigen drive van de technologie ingeperkt zou moeten worden door de uiteindelijke gebruikers (de consumenten). Helaas krijgen die daarvoor doorgaans niet de kans. Kroonenberg had in plaats van scheerzeep ook het voorbeeld van pagina 7 kunnen gebruiken [online onderwijs, ontworpen door websitegoeroes Lost Boys,red.]. Ook daar wordt de goegemeente, in dit geval de TU, iets door de strot geduwd, waar én niet om gevraagd wordt én waarvoor uitstekende alternatieven zijn: onderwijs dat zich reeds 25 jaar bewezen heeft en waarbij noch de student als inlognummer wordt behandeld, noch de docent verder van zijn studenten vervreemd wordt.

Maar misschien is het wél de manier om, bij teruglopende studentenaantallen, iedereen zo aan de virtualiteit van alles te doen gewennen dat men straks het werkelijke wegblijven van de studenten niet meer merkt.

Voor die tijd lijkt het beter om in een persoonlijke ontmoeting tussen docent en student de zeven kaarten (technologie, veiligheid, milieu, volksgezondheid, duurzaamheid, kosten en ethiek) zo te leggen dat ze een zeer uitgebreide straight flush worden. Attitudes, want daar gaat het toch om, bereken je niet tot drie cijfers achter de komma.

Docent technologie en samenleving, TNW

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.