Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Opinie

Stoplichten (2)

De Delftse student maakt zich wel eens schuldig aan gevaarlijk of asociaal fietsgedrag, dat valt niet te ontkennen. Maar toch heeft de heer T.F. de Graaf in Delta 28 de verkeerssituatie in de TU wijk (zoals de toestanden rondom de witte streep voor de lichtkruisingen) niet helemaal begrepen.

br />
De fietsende Delftse student is namelijk inmiddels zo goed bekend met de frequentie van de stoplichten, dat hij heel goed weet wanneer het licht bijna op groen springt. Daarbij komt dat de gemiddelde studentenfiets zo belabberd en moeilijk optrekt, dat het vanuit energiebesparing gezien, zaak is zo weinig mogelijk stil te staan.

Echter, de kern van het verhaal van het voorbij de witte streep tot stilstand komen (en dus uit het zicht van de stoplichten) ligt elders. Zo maakt de student, terwijl hij op een mogelijkheid tot oversteken wacht, ruimte vrij voor de mensen, die wel braaf achter de streep willen wachten. Dat vind ik nou juist een teken van sociaal verkeersgedrag.

Student luchtvaart- en ruimtevaarttechniek

De Delftse student maakt zich wel eens schuldig aan gevaarlijk of asociaal fietsgedrag, dat valt niet te ontkennen. Maar toch heeft de heer T.F. de Graaf in Delta 28 de verkeerssituatie in de TU wijk (zoals de toestanden rondom de witte streep voor de lichtkruisingen) niet helemaal begrepen.

De fietsende Delftse student is namelijk inmiddels zo goed bekend met de frequentie van de stoplichten, dat hij heel goed weet wanneer het licht bijna op groen springt. Daarbij komt dat de gemiddelde studentenfiets zo belabberd en moeilijk optrekt, dat het vanuit energiebesparing gezien, zaak is zo weinig mogelijk stil te staan.

Echter, de kern van het verhaal van het voorbij de witte streep tot stilstand komen (en dus uit het zicht van de stoplichten) ligt elders. Zo maakt de student, terwijl hij op een mogelijkheid tot oversteken wacht, ruimte vrij voor de mensen, die wel braaf achter de streep willen wachten. Dat vind ik nou juist een teken van sociaal verkeersgedrag.

Student luchtvaart- en ruimtevaarttechniek

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.