Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Onderwijs

Sinterklaas

Sinterklaas maakt zich in zijn kleedkamer op voor zijn optreden in de Aula van de TU. Afgelopen zaterdag vierden medewerkers en hun (klein)kinderen hier de komst van de goedheiligman.

Ook de danspieten en de pietenband waren zoals altijd van de partij bij dit door personeelsvereniging Prometheus georganiseerde evenement.

Met het boegbeeld wil Delft zich ‘nadrukkelijk profileren als dé plek in Nederland waar maatschappelijke thema’s op duurzame wijze worden aangepakt, door het combineren van kennis, technologie, creativiteit, historie, ondernemerschap en innovatie’.

De zoektocht is onderdeel van een uitgebreide campagne, waarvan ook een quiz over bekende Delftenaren deel uitmaakt. Daarmee kunnen bezoekers volgens de gemeente Delftenaren ‘ontdekken’ die al geschiedenis hebben geschreven. Sinds vorige week is de quiz te spelen op www.delft.nl/quiz.

Bij de verkiezing van het Delftse icoon 2010 gaat het om levende personen, mensen die – zoals wethouder Lianne Merkx het uitdrukt – de verpersoonlijking zijn van de nieuwe stadsstijl ‘Delft Creating History’.

Op delft.nl worden vanaf 26 januari de negen kandidaten voorgesteld in de strijd om Delfts icoon 2010 te worden. Vanaf dan is het ook mogelijk om via de site te stemmen op een van de iconen.

De publieksstemmen maken deel uit van de benoemingsprocedure. Met elk van de negen kandidaten voert de organisatie een gesprek, waarvan een geschreven portret wordt gemaakt. Daarna bepaalt een benoemingscommissie aan de hand van de portretten en de publieksstemmen wie Delfts icoon 2010 wordt. De bekendmaking van de winnaar is op 1 maart.

De Delftse iconencampagne is een initiatief van de gemeente in samenwerking met onder meer de TU Delft, Haagse Hogeschool, INHolland, Ikea, DSM Gist.

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.