Sinterklaas maakt zich in zijn kleedkamer op voor zijn optreden in de Aula van de TU. Afgelopen zaterdag vierden medewerkers en hun (klein)kinderen hier de komst van de goedheiligman.
Ook de danspieten en de pietenband waren zoals altijd van de partij bij dit door personeelsvereniging Prometheus georganiseerde evenement.
Met het boegbeeld wil Delft zich ‘nadrukkelijk profileren als dé plek in Nederland waar maatschappelijke thema’s op duurzame wijze worden aangepakt, door het combineren van kennis, technologie, creativiteit, historie, ondernemerschap en innovatie’.
De zoektocht is onderdeel van een uitgebreide campagne, waarvan ook een quiz over bekende Delftenaren deel uitmaakt. Daarmee kunnen bezoekers volgens de gemeente Delftenaren ‘ontdekken’ die al geschiedenis hebben geschreven. Sinds vorige week is de quiz te spelen op www.delft.nl/quiz.
Bij de verkiezing van het Delftse icoon 2010 gaat het om levende personen, mensen die – zoals wethouder Lianne Merkx het uitdrukt – de verpersoonlijking zijn van de nieuwe stadsstijl ‘Delft Creating History’.
Op delft.nl worden vanaf 26 januari de negen kandidaten voorgesteld in de strijd om Delfts icoon 2010 te worden. Vanaf dan is het ook mogelijk om via de site te stemmen op een van de iconen.
De publieksstemmen maken deel uit van de benoemingsprocedure. Met elk van de negen kandidaten voert de organisatie een gesprek, waarvan een geschreven portret wordt gemaakt. Daarna bepaalt een benoemingscommissie aan de hand van de portretten en de publieksstemmen wie Delfts icoon 2010 wordt. De bekendmaking van de winnaar is op 1 maart.
De Delftse iconencampagne is een initiatief van de gemeente in samenwerking met onder meer de TU Delft, Haagse Hogeschool, INHolland, Ikea, DSM Gist.
Comments are closed.