Zelftestonderwijs.nl binnenkort offline

De website waar studenten en werknemers in mbo en hoger onderwijs kosteloos zelftests kunnen bestellen, gaat per 20 juni offline. Of nog eerder als de zelftests op zijn.

Het was de bedoeling dat het online portaal zelftestonderwijs.nl al op 1 juni zou sluiten, maar dat duurde om onduidelijke redenen langer. Binnenkort is het alsnog zover, schrijft minister Dijkgraaf aan de Tweede Kamer.

Nu het advies om preventief te testen is vervallen en het aantal aanvragen bij het portaal sterk terugloopt, is het langer openhouden ervan niet meer doelmatig. Toch blijft het uitgangspunt dat de zelftests “laagdrempelig” beschikbaar moeten zijn. De distributie naar de instellingen blijft daarom in elk geval tot de zomer intact, schrijft Dijkgraaf. Zij kunnen de zelftests gratis blijven verspreiden.

Het portaal is in mei 2021 opgezet om de zelftests snel beschikbaar te kunnen stellen aan studenten en personeel. Alles bij elkaar zijn er meer dan 12 miljoen zelftests verzonden. (HOP, HC)

HOP Hoger Onderwijs Persbureau

redactie@hogeronderwijspersbureau.nl