Www.student.nl

Alweer een nieuwe studentenwebsite. Maar deze is toch echt beter, overzichtelijker en leuker dan al die anderen. Dat wil maker Surfnet ons in ieder geval doen geloven. De site zou de student onder meer aan werk- of woonruimte kunnen helpen, en uitgaanstips leveren. En inderdaad, dat klopt. De pagina bevat een hele lijst met links die verwijzen naar andere sites die de student verder kunnen helpen op al die gebieden. Erg handig, maar het voegt niet zo veel toe aan bestaande studentensites, waarop je al die links ook wel kunt vinden. De mogelijkheid om als bezoeker je mening te geven via een poll is wel vrij nieuw in de wereld van de studentenwebsites. Uit de polls blijkt dat de meeste studenten in een studentenhuis wonen en een fabriekstoontje op hun gsm hebben. Echt diepgaande onderzoeken zijn dit natuurlijk niet, maar in de toekomst wil de site ook het laatste wereldnieuws aan de kaak stellen. De site bevat verder een aantal links naar andere Surfnetdiensten. Zo kun je goedkoop software aanschaffen en is er de mogelijkheid om een gratis internetabonnement via Surfnet te nemen. Dat is dan alleen mogelijk voor studenten die aan bepaalde instellingen studeren, en daar zit de TU Delft niet bij. Op één gebied onderscheidt de nieuwe website zich zeker wél van de andere. Op www.student.nl staan geen reclameboodschappen of irritante banners.