Woonprotest in Delft

Onder het motto ‘Betaal jij je Delfts Blauw?’ is op zondag 6 februari vanaf 13.00 uur in het Poptapark een Delfts protest tegen de wooncrisis.

Het afgelopen jaar gingen tienduizenden mensen de straat op om actie te voeren tegen het landelijke woningmarktbeleid. De Delftse Woonactie onderschrijft, net als andere woonprotesten, het Woonmanifest, maar heeft ook specifieke eisen voor de stad Delft. Een daarvan is meer woongelegenheid voor studenten. “Bouw genoeg (groeps)woningen voor studenten, niet alleen studio’s en communiceer het woningprobleem duidelijker naar toekomstige (internationale) studenten.” De organisatie roept verder op meer woningen te bouwen op de campus en vraagt de universiteit verantwoordelijkheid te nemen voor de studenten die ze aantrekken.

Poptapark
Het woonprotest in Delft start om 13.00 uur in het Poptapark met sprekers over de wooncrisis. Aansluitend volgt een mars door de stad. Eindpunt is de Markt. De organisatie roept op de geldende coronaregels in acht te houden en bij verkoudheidsklachten thuis te blijven. Wie niet live aanwezig kan zijn, kan het protest online volgen via livestream.
(MvdV)

• Meer informatie over het Woonmanifest, de Delftse actie en een link naar de livestream vind je hier.
Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl