Waarheen – Waarvoor

Delta gaat wekelijks op zoek naar mensen die onderweg zijn. Deze week treffen we Ki Jing-Yan (uit China) en Venty Vergianti (uit Indonesië) in het Mekelpark. Jing-Yan sjouwt met een tafel en Vergianti bestuurt een winkelwagen vol spullen.

Verhuizen

Wat zijn jullie aan het doen?
Vergianti: “Ik heb deze spullen verkocht aan Ki, nadat ik ging verhuizen naar een gemeubileerde kamer op de Poptahof. We verhuizen deze spullen nu naar Ki’s kamer.”

Wat voor spullen zijn het?
Vergianti: “Twee tafels, een kleed en een zelfgemaakte zitzak.”

Waar kennen jullie elkaar van?
Jing-Yan: “We doen allebei de master design for interaction. We werkten samen aan een project waarbij we dingen ontwierpen voor hikers. Ik ontwierp software om mensen bij het hiken te helpen.”
Vergianti: “En ik heb een massageapparaat ontworpen om na het hiken de spieren mee los te krijgen.”

Halverwege overleggen de dames of de tafel die Jing-Yan draagt niet beter ook op het winkelwagentje kan.
Jing-Yan: “Maar dan zie jij niks meer, want dan zit de tafel voor je hoofd.”
Vergianti: (lacht) “Dan moet jij me maar vertellen waar ik moet lopen.”

Hoe lang moeten jullie nog?Vergianti: “Nog een half jaar, dan zijn we klaar.”

En dan?Vergianti: “Werken. Het liefst hier in Delft, maar in elk geval in Europa.”
Jing-Yan: (lacht) “Trouwen? Nee, ik ga ook werken, maar waar weet ik nog niet.”

Gaan jullie vandaag nog iets doen behalve verhuizen?
Vergianti: “Ki, jij ging toch voor me koken?”
Jing-Yan: (lacht) “Dat heb ik niet beloofd hoor. Nee, ik moet straks nog even naar de faculteit om wat dingen klaar te zetten voor een model dat ik morgen moet bouwen. En vanavond ga ik naar de bibliotheek om aan mijn portfolio te werken. Dit is de tijd van het jaar waarin alle masterstudenten op zoek zijn naar een afstudeerstage.”
Vergianti: “Ik ga vanavond ook weer aan de slag. Maar straks eerst nog fijn terug naar huis lopen. Vorige maand is mijn fiets gestolen en ik heb nog geen nieuwe.”

Verhuizen

Wat zijn jullie aan het doen?

Wat voor spullen zijn het?
Vergianti: “Twee tafels, een kleed en een zelfgemaakte zitzak.”

Waar kennen jullie elkaar van?

Jing-Yan: “Maar dan zie jij niks meer, want dan zit de tafel voor je hoofd.”
Vergianti: (lacht) “Dan moet jij me maar vertellen waar ik moet lopen.”

Hoe lang moeten jullie nog?Vergianti: “Nog een half jaar, dan zijn we klaar.”

Jing-Yan: (lacht) “Trouwen? Nee, ik ga ook werken, maar waar weet ik nog niet.”

Gaan jullie vandaag nog iets doen behalve verhuizen?
Vergianti: “Ki, jij ging toch voor me koken?”