Buiten de campus

Verkenners voor TU in Rotterdam

Met de aanstelling van een programmateam gaat een nieuwe fase in voor het nieuwe TU Delft kennisecosysteem in Rotterdam, meldt het college van bestuur (cvb) op 13 september in een bericht aan medewerkers. Caspar Chorus (decaan van de faculteit Industrieel Ontwerpen) en Han Derkx (voormalig directeur ICT) gaan het team als respectievelijk voorzitter en vicevoorzitter leiden. Zij zullen nieuwe opleidingen en de daarmee verweven onderzoeks- en innovatieactiviteiten gaan verkennen, als basis voor een TU Delft vestiging in Rotterdam.

De Rotterdamse vestiging maakt deel uit van het plan Contouren 2030 dat groei van de TU Delft en minder drukte op de Delftse campus combineert.

“Ik kijk er erg naar uit om samen met Han en alle betrokkenen te gaan bouwen aan een Delftse campus in Rotterdam”, zegt Chorus in het cvb-bericht. “Dit is een uitgelezen kans om vernieuwend transdisciplinair onderzoek, onderwijs en innovatie op de kaart zetten en om nieuwe studentenpopulaties de weg te helpen vinden naar de TU Delft. De komende periode gaan we uitgebreid in gesprek met belanghebbenden, om goed te luisteren naar ieders wensen en ambities.”

Han Derkx zegt in het bericht enorm blij’ te zijn om bij te dragen aan de grote maatschappelijke rol waar de TU voor staat: het creëren van impact voor een betere samenleving. Met de collega’s van de faculteiten en directies gaan we hier invulling aan geven op de bekende manier: met energie, in samenwerking en met focus op het resultaat’. (JW)

Wetenschapsredacteur Jos Wassink

j.w.wassink@tudelft.nl