Vaccineren zonder afspraak op campus

Studenten en medewerkers van de TU Delft kunnen zich zonder afspraak op de campus laten vaccineren. GGD Haaglanden is vanaf dinsdag 31 augustus met een tijdelijke vaccinatielocatie aanwezig bij sport- en cultuurcentrum X.
Een prik met Janssen of BioNTech/Pfizer kan zonder afspraak, zonder BSN (Burgerservicenummer) en desgewenst zonder identificatie worden gezet. Dat betekent niet dat iedereen zomaar een prik mag halen, legt een GGD-medewerker uit. “Het is met name bedoeld voor internationale studenten, die niet altijd over een BSN-nummer beschikken. Daarnaast vragen we altijd naar iemands voorgeschiedenis: heeft diegene bijvoorbeeld al eerder een vaccinatie tegen corona ontvangen.”

(Foto: Katja Wijnands)

Rond het middaguur heeft de dienstdoende arts 26 TU’ers gevaccineerd. Wie kiest voor het vaccin van BioNTech/Pfizer kan in de sportzaal direct een afspraak voor een tweede prik inplannen. (MvdV)

• GGD Haaglanden is op dinsdag 31 augustus, donderdag 2, woensdag 8 en vrijdag 10 september aanwezig bij X (sport- en cultuurcentrum) van 08.30-15.30 uur. Op diezelfde dagen is op het voorplein bij X een mobiele testbus van de GGD aanwezig waar je je zonder afspraak kunt laten testen.
Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl