Tutor verliest strijd om promotie

et eerste herenteam van de Delftse zaalvoetbalvereniging Tutor speelde dit seizoen zo goed, dat de afgelopen weken kon worden gestreden om promotie naar de landelijke eerste divisie. Tutor trok hierbij echter aan het kortste eind en promotie is weer minimaal een jaar uitgesteld.

“We hebben de eerste wedstrijd om promotie tegen Westlandia uit Naaldwijk met twee tegen twee gelijkgespeeld. De return hier in Delft hebben we afgelopen vrijdag echter met één tegen twee verloren. Dat wil zeggen dat promotie er niet meer in zit”, stelt Pieter de Jong, secretaris van Tutor, vast. “Het was erg onverwacht dat we zo ver gekomen zijn, want het eerste team is pas afgelopen jaar gepromoveerd. Handhaving in deze klasse was dus in principe de doelstelling. Maar het team verloor nooit een thuiswedstrijd en wist zelfs het tweede periodekampioenschap te bemachtigen.”

De beide teams begonnen vrijdag afwachtend aan de wedstrijd. De ruststand was dan ook nul tegen nul. Pas na de nul-één van Westlandia in de tweede helft kwam de wedstrijd los. Tutor heeft nog een bal over de doellijn gekregen, maar helaas heeft de scheidsrechter dat niet gezien. Ook werd er nog een kans voor open doel gemist. De teams waren wel aan elkaar gewaagd, maar Westlandia was deze keer de gelukkigste’, vindt de Jong. (EL)

(Foto: Hans Stakelbeek)

(Foto: Hans Stakelbeek)