TU wordt proeftuin voor Ben

De Umts-mobieltjes zelf zijn op z’n vroegst in april beschikbaar.

,,Voor de universiteit is het aantrekkelijk om de mogelijkheden van draadloos internetten in onderwijs en onderzoek te verkennen”, legt Rudi Westerveld (TBM) uit. ,,We willen als universiteit kijken welke diensten we met deze technologie kunnen ontwikkelen. Mobile e-learning is erg in opkomst.” (JP)

Ict in het onderwijs via je mobieltje. Vanaf herfst 2003 kunnen enkele tientallen TU-studenten ermee experimenteren. Ben gaat de komende maanden in de TU-wijk een beperkt netwerk aanleggen voor Umts, de nieuwe standaard die het via een mobieltje verzenden van beelden, filmpjes en andere zware bestanden mogelijk moet maken. De Umts-mobieltjes zelf zijn op z’n vroegst in april beschikbaar.