TU vraagt begrip voor collega’s met jonge kinderen

In navolging van de nieuwe coronamaatregelen heeft de TU Delft haar medewerkers opgeroepen begrip op te brengen voor collega’s met jonge kinderen. Basisscholen en ook de buitenschoolse opvang gaan volgende week – de week voor de kerstvakantie – dicht om het aantal coronabesmettingen terug te dringen.

Dit heeft gevolgen voor TU-medewerkers met jonge kinderen die zoveel mogelijk samen in een ‘bubbel’ dienen te blijven. In een corona update op haar website vraagt de universiteit medewerkers daarom begrip op te brengen voor collega’s in deze situatie. De huidige coronamaatregelen blijven tot zeker 15 januari van kracht. Demissionair premier Mark Rutte liet tijdens de persconferentie weten dat de scholen op 10 januari weer open kunnen, maar benadrukte ook dat niets zeker is in deze tijden. (MvdV)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl