TU verliest de Batavierenrace

Het officiële team van de TU is afgelopen zaterdag bij de Batavierenrace als laatste universiteitsteam geëindigd. Het team had voor de 175 kilometer lange estafetteloop van Nijmegen naar Enschede bijna drie uur meer nodig dan het winnende team uit Wageningen. Dat legde de afstand af in elf uur en drie minuten. In het totaalklassement eindigde het team van de TU op plaats 63.

Het beste Delftse team was het team Ben and the Johnsons van het Kluyverinstituut voor Biotechnologie. Dit team behaalde de 42ste plaats in een tijd van dertien uur en veertig minuten. De Batavierenrace verbrak dit jaar weer zijn eigen wereldrecord als estafetteloop met het grootste aantal deelnemers. Er gingen in Nijmegen 287 teams van vijfentwintig renners van start.