Kort

TU-team Batavierenrace zoekt lopers

Het Delftse studententeam dat meedoet aan de Batavierenrace zoekt lopers. De Batavierenrace is de grootste estafetteloop ter wereld en vindt elk jaar plaats. Op 28 en 29 april lopen de deelnemers van Nijmegen naar Enschede, een afstand van 175 kilometer. Het Delftse team, dat bestaat uit 25 leden, doet mee in de speciale universiteitscompetitie. De 25 etappes variëren in lengte van 3,5 tot 10,7 kilometer en worden zowel overdag als ’s nachts gelopen.

Woensdag 22 februari is er voor geïnteresseerden een selectieloop op de atletiekbaan van AV’40. Aanmelden kan via het inschrijfformulier. De snelste lopers worden geselecteerd. (lees verder onder de foto)

Het TU-studententeam van de Batavierenrace van afgelopen jaar. (Foto: Commissie Batavierenrace TU Delft)

Vorig jaar eindigde het team van de TU Delft als zevende van de tien deelnemers in de universiteitscompetitie, net achter het team van de Universiteit Twente en Hogeschool Saxion. De volledige afstand werd toen gelopen in tien uur en veertig minuten. (Delta, RvdW).

Wetenschapsredacteur Rob van der Wal

K.S.vanderWal@tudelft.nl