TU-studente derde in HEMA-wedstrijd

TU-studente Annet Bruil heeft de derde prijs gewonnen in de HEMA ontwerpwedstrijd 2010. Ze ontwierp drinkpakjes waar kinderen mee kunnen spelen als ze leeg zijn.

‘Sap op stap’ heet het concept dat Bruil bedacht. Het zijn voorbedrukte drinkpakjes die, als ze leeg zijn, kunnen dienstdoen als bus, boot of vliegtuig om mee te spelen.

De jury schrijft: “Het idee is dat pakjes drinken vaak worden meegenomen bij uitjes met de kinderen. En wat is er dan leuker dan diezelfde pakjes meteen als speelgoed voor buiten te kunnen gebruiken? Een slimme manier om van het alledaagse iets bijzonders te maken, vond de jury. En dus helemaal HEMA.”

Het ontwerp van Bruil dingt ook mee naar de Publieksprijs, waarvoor mensen vanaf 14 juni kunnen stemmen op de site van de HEMA. Voor deze prijs zijn ook twee andere Delftse ontwerpen genomineerd.

De eerste is een pakje zelfmaakkaarten onder de naam ‘Verzendprent’ van Marit Coehoorn. De tweede is de ‘Prik-nick bekerhouder’ van Floor-Jan van Schaik, een bekerhouder die je in het gras kunt steken.

,,

Andere inzendingen, waaronder de Vrachtpatser, en het juryrapport staan op de website van de ontwerpwedstrijd.