TU-student grijpt naast titel Masterchef

Vierdejaars student civiele techniek en amateurkok Job Hogewoning is geen Masterchef 2011 geworden. Hij ziet 25 duizend euro aan zijn neus voorbij gaan.

Chaotisch begin
De TU renoveert in de zomer collegezalen bij Werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek en Technische Materiaalwetenschappen en EWI. Door problemen met de levering van nieuw meubilair volgen studenten hun eerste colleges in een tent of met het kladblok op schoot. Vanwege falende techniek stuurt een docent een groep eerstejaars zelfs naar huis. De nieuwe elektronische borden werken vervolgens niet goed en zijn niet goed leesbaar achterin zalen bij EWI.
www.delta.tudelft.nl/21641

Hogewoning en zijn opponente Sacha de Lint moesten in de finale-uitzending van gisteravond meerdere opdrachten uitvoeren. Ze moesten een voorgerecht, een hoofdgerecht en een dessert maken. Maar eerst moesten ze een smaaktest doen. Die won De Lint. Hogewoning kon de achterstand daarna niet meer inhalen, hoewel hij hoge cijfers kreeg voor zijn gerechten.

De uitzendingen voor Masterchef zijn eerder opgenomen. Hogewoning moest al maanden zijn mond dicht houden over wie de winnaar was geworden. Op zijn Facebook-pagina kon hij gisteravond eindelijk reageren, vanuit de Colombiaanse stad Cali waar hij nu zit als uitwisselingsstudent.

Hogewoning op Facebook: “Persoonlijk heb ik er vrede mee. Voor mij is het van het grootste belang geweest te laten zien dat er talent heerst tussen de gelederen van ons kleine polderlandje. Het propageren van de mooie producten die wij ook hebben. Ook moet men natuurlijk niet vergeten, dat ik een hobbykok ben. Ik doe het voor mijn vrienden en familie, zij zijn mijn grootste passie en inspiratie. Echter, zoals nu ook, is mijn studie hetgeen dat ik wil doen. En dan dien je je ook af te vragen, wie zou jij laten winnen.”

En: “Betreffende het koken, dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik in de keukens sta. Ik zal altijd blijven koken voor de mensen die mij inspireren om te doen wat ik doe, en die mij ook laten doen wat ik doe.”

‘Bij een kleffe pizza voel je je smerig’