TU scoort hoger in studentenenquête

Hoewel de verschillen minimaal zijn, geven Delftse studenten de TU een hoger cijfer dan vorig jaar in de nationale studentenenquête. Studenten beoordelen hun studie in het algemeen met een 4,06. Er zijn vijf punten te behalen. Vorig jaar gaven ze een 3,97.

De ‘algemene sfeer van de opleiding’ scoorde een 4,15, één honderdste meer dan in 2014. Zaken als ‘inhoud’ (3,78), ‘algemene vaardigheden’ (3,87) en ‘studierooster’ (3,86) scoorden relatief hoog en ook hoger dan een jaar eerder. Het hoogste scoorde de ‘stage-ervaring’ (4,05), terwijl ‘stage en opleiding’ er juist relatief slecht vanaf kwamen met een 3,02. Overigens gaan het hier om cijfers over de hele TU. Per opleiding kunnen ze variëren.

Het college van bestuur laat in een bericht weten blij te zijn met de uitslag van de nationale studentenenquête (NSE). “Dit is het resultaat van aanhoudende inzet van vele medewerkers. [..] Wat opvalt is de sterk verhoogde waardering voor onderwijsevaluaties. Onze studenten merken dat er daadwerkelijk iets mee wordt gedaan en dat ze hier goed over worden geïnformeerd. Ook is een significante stijging waar te nemen over bijvoorbeeld toetsing en huisvesting. Het is prettig om te zien dat studenten de inspanningen die op dit gebied verricht zijn daadwerkelijk als verbetering ervaren.”

De universiteit laat weten aan de slag te gaan met zaken die minder hoog scoren als ‘restauratieve voorzieningen’ (3,16) en stagevoorbereiding door de opleiding (2,94). “Over deze en andere thema’s blijven we ook in 2015 volop met studenten in gesprek. We willen immers komende jaren de stijgende lijn vasthouden.”