TU participeert in Carpoolproject Haaglanden

In oktober krijgt een deel van de TU-medewerkers die zich hebben opgegeven voor het Carpoolproject Haaglanden een lijst met mogelijke partners. Daaruit kunnen zij zelf geschikte meerijders zoeken.

br />
De TU is één van de eerste bedrijven en instellingen die meedoen aan het Carpoolpoject Haaglanden. Tot nu toe hebben 36 instellingen zich aangemeld. In november komen daar nog minimaal twintig bij en zeven hebben reeds toegezegd zich in het komend voorjaar ook aan te sluiten. Alle werknemers van die instellingen, ongeacht waar ze vandaan komen en of ze in het bezit zijn van een auto, kunnen aan het project deelnemen.

Carpoolproject Haaglanden mikt op zo’n twintig procent van de autosolisten in de regio. Uit onderzoek van ITC in 1993 is gebleken dat dat het percentage autosolisten is dat niet belemmerd is samen te rijden gezien werkplek en werktijden en ook geen principiële bezwaren tegen carpoolen heeft.

De inschrijving voor dit project is voor de zomer begonnen en blijft open. Voor medewerkers die zich willen aanmelden liggen brochures bij de portier van de faculteit of dienst. (J.O.)

Joyce Ouwerkerk

Joyce Ouwerkerk