TU-medewerker wordt hospita?

Straatbeeld in de Wippolder. (Foto: Dalia Madi)

Een student in huis nemen een goed idee? Sommige hoger onderwijsinstellingen vragen hun medewerkers expliciet om dit te overwegen, omdat de kamernood zo hoog is. De TU Delft snijdt het onderwerp aan in haar laatste nieuwsbrief (23 november). Ze verwijst naar de kamernood in Delft en de nieuwe uitwisselingsstudenten die in februari in Delft aankomen, maar roept nergens toe op. De universiteit wijst alleen op praktische overwegingen waarmee medewerkers rekening moeten houden als ze erover denken om hospita te worden. “Welke huur kun je bijvoorbeeld vragen en wat betekent het om een (internationale) student in huis te nemen? Er zijn verschillende fiscale, verzekeringstechnische, en financiële aspecten om rekening mee te houden”, aldus de TU.

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl