Begin december presenteert de TU zich met grote advertenties in de dag- en opiniebladen. BekendheidDe advertenties maken deel uit van een nieuwe imagocampagne van de TU. De campagne is niet zo zeer bedoeld om nieuwe studenten te trekken, maar om het beeld van de TU bij het publiek te corrigeren.
,,We laten zien dat de TU zich bezighoudt met multidisciplinaire maatschappelijke vraagstukken, onder meer op het gebied van het milieu, transport en drinkwater”, licht collegevoorzitter De Voogd toe. De advertenties tonen onder andere een door auto’s verstopte snelweg, een baby op de operatietafel, een berg van oude autobanden en een oude man. Bij de laatste vermeldt de tekst dat het lichaam tegenwoordig niet alleen behoefte heeft aan vitamines en mineralen, maar ook aan kunststoffen. Voor de campagne is de hulp ingeroepen van bureau BVI One 2 One, dat eerder een succesvolle wervingscampagne voor de opleiding luchtvaart- en ruimtevaarttechniek ontwikkelde. Het bureau is nu ook actief voor de opleidingen elektrotechniek en technische materiaalwetenschappen.
Op 6 december zullen de eerste advertenties, ter grootte van een halve pagina, verschijnen in de landelijke dagbladen en enkele opiniebladen. In februari wordt de campagne voortgezet. Hoe lang ze zal lopen hangt af van het effect van de advertenties. De Communicatie & Marketing Groep, die de campagne begeleidt, wil daarvoor onderzoek naar de bekendheid en het imago van de TU uit gaan voeren. C&MG hoopt de campagne te gaan gebruiken als basis voor alle externe communicatie van de TU als geheel en van de faculteiten. De totale kosten zijn op dit moment nog niet bekend.
Bekendheid
De advertenties maken deel uit van een nieuwe imagocampagne van de TU. De campagne is niet zo zeer bedoeld om nieuwe studenten te trekken, maar om het beeld van de TU bij het publiek te corrigeren. ,,We laten zien dat de TU zich bezighoudt met multidisciplinaire maatschappelijke vraagstukken, onder meer op het gebied van het milieu, transport en drinkwater”, licht collegevoorzitter De Voogd toe. De advertenties tonen onder andere een door auto’s verstopte snelweg, een baby op de operatietafel, een berg van oude autobanden en een oude man. Bij de laatste vermeldt de tekst dat het lichaam tegenwoordig niet alleen behoefte heeft aan vitamines en mineralen, maar ook aan kunststoffen. Voor de campagne is de hulp ingeroepen van bureau BVI One 2 One, dat eerder een succesvolle wervingscampagne voor de opleiding luchtvaart- en ruimtevaarttechniek ontwikkelde. Het bureau is nu ook actief voor de opleidingen elektrotechniek en technische materiaalwetenschappen.
Op 6 december zullen de eerste advertenties, ter grootte van een halve pagina, verschijnen in de landelijke dagbladen en enkele opiniebladen. In februari wordt de campagne voortgezet. Hoe lang ze zal lopen hangt af van het effect van de advertenties. De Communicatie & Marketing Groep, die de campagne begeleidt, wil daarvoor onderzoek naar de bekendheid en het imago van de TU uit gaan voeren. C&MG hoopt de campagne te gaan gebruiken als basis voor alle externe communicatie van de TU als geheel en van de faculteiten. De totale kosten zijn op dit moment nog niet bekend.
Comments are closed.