Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Education

TU komt met nieuwe pr-campagne

Begin december presenteert de TU zich met grote advertenties in de dag- en opiniebladen. BekendheidDe advertenties maken deel uit van een nieuwe imagocampagne van de TU. De campagne is niet zo zeer bedoeld om nieuwe studenten te trekken, maar om het beeld van de TU bij het publiek te corrigeren.

,,We laten zien dat de TU zich bezighoudt met multidisciplinaire maatschappelijke vraagstukken, onder meer op het gebied van het milieu, transport en drinkwater”, licht collegevoorzitter De Voogd toe. De advertenties tonen onder andere een door auto’s verstopte snelweg, een baby op de operatietafel, een berg van oude autobanden en een oude man. Bij de laatste vermeldt de tekst dat het lichaam tegenwoordig niet alleen behoefte heeft aan vitamines en mineralen, maar ook aan kunststoffen. Voor de campagne is de hulp ingeroepen van bureau BVI One 2 One, dat eerder een succesvolle wervingscampagne voor de opleiding luchtvaart- en ruimtevaarttechniek ontwikkelde. Het bureau is nu ook actief voor de opleidingen elektrotechniek en technische materiaalwetenschappen.

Op 6 december zullen de eerste advertenties, ter grootte van een halve pagina, verschijnen in de landelijke dagbladen en enkele opiniebladen. In februari wordt de campagne voortgezet. Hoe lang ze zal lopen hangt af van het effect van de advertenties. De Communicatie & Marketing Groep, die de campagne begeleidt, wil daarvoor onderzoek naar de bekendheid en het imago van de TU uit gaan voeren. C&MG hoopt de campagne te gaan gebruiken als basis voor alle externe communicatie van de TU als geheel en van de faculteiten. De totale kosten zijn op dit moment nog niet bekend.

Bekendheid

De advertenties maken deel uit van een nieuwe imagocampagne van de TU. De campagne is niet zo zeer bedoeld om nieuwe studenten te trekken, maar om het beeld van de TU bij het publiek te corrigeren. ,,We laten zien dat de TU zich bezighoudt met multidisciplinaire maatschappelijke vraagstukken, onder meer op het gebied van het milieu, transport en drinkwater”, licht collegevoorzitter De Voogd toe. De advertenties tonen onder andere een door auto’s verstopte snelweg, een baby op de operatietafel, een berg van oude autobanden en een oude man. Bij de laatste vermeldt de tekst dat het lichaam tegenwoordig niet alleen behoefte heeft aan vitamines en mineralen, maar ook aan kunststoffen. Voor de campagne is de hulp ingeroepen van bureau BVI One 2 One, dat eerder een succesvolle wervingscampagne voor de opleiding luchtvaart- en ruimtevaarttechniek ontwikkelde. Het bureau is nu ook actief voor de opleidingen elektrotechniek en technische materiaalwetenschappen.

Op 6 december zullen de eerste advertenties, ter grootte van een halve pagina, verschijnen in de landelijke dagbladen en enkele opiniebladen. In februari wordt de campagne voortgezet. Hoe lang ze zal lopen hangt af van het effect van de advertenties. De Communicatie & Marketing Groep, die de campagne begeleidt, wil daarvoor onderzoek naar de bekendheid en het imago van de TU uit gaan voeren. C&MG hoopt de campagne te gaan gebruiken als basis voor alle externe communicatie van de TU als geheel en van de faculteiten. De totale kosten zijn op dit moment nog niet bekend.

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.