Studentenleven

TU Global Initiative Student Club van start

Industrieel ontwerper en promovendus Karlheinz Samenjo vertelt bij het kick-off event over de ontwikkeling van medische producten en diensten in Sub-Shara Afrika. (Foto: Delft Global Initiative).

Vice-rector magnificus Rob Mudde was onder de indruk van de belangstelling voor de Delft Global Student Club (DGSC). “Het is mooi te zien dat de DGSC-gemeenschap al meer dan 200 leden telt in slechts een paar maanden tijd.” Mudde was een van de sprekers op de kick-off bijeenkomst van de studentenclub die op 8 maart plaatsvond in het Co Creation Centre op The Green Village.

De DG Student Club is een nieuw initiatief van het Global Initiative programma met als doel om de kloof tussen studenten en onderzoekers te overbruggen met sociale en educatieve bijeenkomsten. Ook kunnen studenten er terecht voor stageplaatsen en afstudeerplekken.

Het TU Delft Global Initiative wil wetenschappelijke bijdragen leveren aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. De sustainable development goals van de Verenigde Naties dienen daarbij als leidraad, met een focus op Sub-Sahara Afrika en Zuidoost Azië. Oplossingen worden ontwikkeld met een inter- en multidisciplinaire aanpak, en in nauwe samenwerking met lokale partners.

Wetenschapsredacteur Jos Wassink

j.w.wassink@tudelft.nl