TU Delft laagst gewaardeerde universiteit

In de nieuwe Keuzegids Hoger Onderwijs krijgt de TU niet meer dan een 6,9. Daarmee is het de slechts gewaardeerde universiteit.Met een 7,4 is Twente opnieuw de winnaar.

De oordelen in de Keuzegids Hoger Onderwijs zijn gebaseerd op visitatierapporten en enquêtes onder de studenten. De gids bevat profielbeschrijvingen van opleidingen en cijfers over slaagkans en studietempo. (JP)

Met een 7,4 is Twente opnieuw de winnaar. Eindhoven krijgt een 7,2. Hoewel de verschillen dus klein zijn, blijft het pijnlijk dat Delft als laatste eindigt. Een troost: onze ‘eigen’ Hogeschool Rijswijk eindigt bij de hbo-opleidingen wel in de top drie. En dan te bedenken dat sommigen zich in het verleden afvroegen of de aanwezigheid van deze opleiding op de TU-campus het academische klimaat niet zou kunnen bezoedelen.