Treinstaking: wat doet de TU Delft?

NS-personeel gaat op vrijdag 9 september opnieuw staken. In heel Nederland rijden die dag geen treinen. Delftse colleges, promoties en afstudeerceremonies gaan gewoon door.
De vakbonden voeren opnieuw actie voor een nieuwe, betere arbeidsovereenkomst. De eerdere stakingsgolf van vorige maand heeft volgens hen onvoldoende opgeleverd.

Colleges gaan door
In Delft gaan de colleges gewoon door, meldt een woordvoerder van de TU. “Is een docent echt niet in staat naar de campus komen, dan kan worden besloten het college online te geven. Maar die vrijheid laten we bij de faculteiten.” Wel wordt geadviseerd om voor eventuele wijzigingen Brightspace in de gaten te houden.
Studenten die door de staking een college missen, kunnen het beste contact opnemen met de betreffende docent.

Ceremonies en promoties gaan door. Afstuderen kan desnoods met toestemming van de examencommissie online. “Maar alleen in uiterste geval van nood.” (MvdV)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl