Tijger

Volg wekelijks de perikelen van studentenhuis De Draeck in de real life-studentensoap van Delta. Leef mee met de huisgenoten en ervaar de problemen en frustraties die ontstaan wanneer je met dertien studenten samenwoont in het centrum van Delft.

Het is alweer een tijd geleden dat er een goede grap is uitgehaald in huize De Draeck. De laatste keer was er in de afschroefbare douchekop een lading kamillethee gestopt, door een tot op heden onbekende huisgenoot. Ik was het slachtoffer. Na een feestje dacht ik een heerlijk verfrissende en ontnuchterende douche te nemen. Dat was deels waar, want die avond had ik niks gemerkt. Maar de volgende ochtend roken mijn bed en ik naar droogbloemen.

Het is er deze week dus weer eens tijd voor. Joep, zesdejaars industrieel ontwerpen, is altijd een welkom slachtoffer. Afgelopen weekend lag hij weer lang in zijn bed te stinken. Niet omdat hij zoveel feestjes heeft afgestruind, maar omdat hij een nieuw vriendinnetje heeft. En dat vriendinnetje kost hem veel tijd, vooral doordeweeks in de nachtelijke uurtjes. We zien hem dan ook ’s ochtends vaak met kleine oogjes de deur uitgaan richting de universiteit. In het weekend moet hij . volgens eigen zeggen . flink bijslapen om nog enigszins toonbaar aan de nieuwe week te beginnen.

Het is zaterdag. Samen met een huisgenoot doe ik boodschappen op de markt. Als we met zijn tweeën terugkomen, doet Joep net zijn kamerdeur open en gekleed in zijn kamerjas met tijgerprint strompelt hij zijn kamer uit. Nog slaperig begroet hij ons, terwijl we beneden aan de trap bij de voordeur staan. Plotseling krijgen we een geniale ingeving. “Hé, Joep”, roepen we hem toe. “Moet je dit zien.” Een beetje argwanend, maar ook nieuwsgierig komt hij naar ons toe. Als hij beneden is, ziet Joep dat er helemaal niks bijzonders is. In een fractie van een seconde beseft hij dat het te laat is: We hebben hem al in zijn tijgerpakje op straat gezet.

Op blote voeten staat hij midden op straat op de voordeur te bonzen. Hij wil naar binnen. We laten hem nog even lekker in de vrieskou wakker worden. Als we de trap oplopen horen we een voorbijlopende moeder tegen haar dochtertje zeggen: ” Kijk, een loslopende kroegtijger in Delft.” (MvdS)

Volgende keer: Tijgers sneeuwballengevecht

De cijfers:

Op dit moment heeft 61,5 procent van de huisgenoten een vriend of vriendin.

23 Procent van de huisgenoten rookt regelmatig.

We hebben in huis 3 douches, waarvan één dubbele douchecabine.

’s Ochtends is de wachttijd voor de douche gemiddeld 3 minuten.

Volgende keer: Tijgers sneeuwballengevecht

De cijfers:

Op dit moment heeft 61,5 procent van de huisgenoten een vriend of vriendin.

23 Procent van de huisgenoten rookt regelmatig.

We hebben in huis 3 douches, waarvan één dubbele douchecabine.

’s Ochtends is de wachttijd voor de douche gemiddeld 3 minuten.