Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kort

Tien manieren om je telefoon te dumpen

Bij de aankoop van een nieuwe telefoon zou je de oude moeten inleveren om te recyclen. Toch leggen de meeste mensen hun afgedankte telefoon(s) in een lade, waardoor een circulaire economie in edelmetalen niet van de grond komt.
Hoe kunnen ontwerpers helpen om een ‘cultuur van terugkeer’ te creëren, vroeg dr. Flora Poppelaars van Industrieel Ontwerpen (IO) zich af. Als leidraad voor ontwerpers ontwikkelde Poppelaars tien principes in haar promotieonderzoek. Tip 2: Houd gebruikers bij de hand om afscheid te nemen (bereid ze voor op het onvermijdelijke moment van afscheid). Tip 7: Denk aan het lichaam en de ziel van apparaten (zorg ervoor dat ‘de ziel’ – de inhoud – goed wordt overgebracht naar de volgende incarnatie – het volgende apparaat). Tip 9: Maak gebruik van de relatie tussen de gebruiker en zijn of haar telefoon (wees je bewust van de emotionele verbondenheid van gebruikers met hun mobieltje). Lees de overige tips in de TU Delft repository.

  • Promotie Let It Go. Designing the Divestment of Mobile Phones in a Circular Economy from a User Perspective. Verdediging: 8 oktober 2020

 

Wetenschapsredacteur Jos Wassink

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

j.w.wassink@tudelft.nl

Comments are closed.