Taiwan wil meer studenten aan TU

Inmiddels is een Taiwanese delegatie in Delft geweest om de mogelijkheden van structurele instroom te verkennen. Een tegenbezoek staat gepland, maar volgens een buitenland-medewerker van de TU zitten de ontwikkelingen nog in de ‘oriënterende fase’.

Tijdens een recent Delfts bezoek aan China, in juli, is bij de Nederlandse ambassade in Beijing advies ingewonnen over het verzoek uit Taiwan, aangezien de TU haar relaties met China niet op het spel wil zetten. Maar de ambassadeur zag geen bezwaren. Lucht- en Ruimtevaart is al enige tijd bezig met de voorbereiding van Engelstalige vakken, onder meer omdat ook Indonesië studenten naar Delft wil sturen. (H.O.)

Henk Orsel

De Taiwanese overheid heeft via een agentschap in Brussel aan de TU gevraagd of het land structureel grote aantallen van zijn studenten naar Delft kan sturen. Het zou gaan om ongeveer tweehonderd hogerejaars lucht- en ruimtevaarttechniek per jaar.

Henk Orsel