Studie Ontwijkende Activiteiten

Heb jij je wel eens afgevraagd hoeveel studenten er in een Opel Kadett uit 1973 passen? Doe dan mee aan de wedstrijd op zaterdag 27 mei, op de Doelenplein Klassiekerdag. Delft is deze dag decor voor de mooiste historische auto’s en motoren, waarvan de pronkstukken op het Doelenplein van dichtbij te bekijken zijn. Die avond wordt in Den Haag een twintigste-eeuwse toneelklassieker gespeeld: ‘In de jungle van de steden’ van Bertolt Brecht. Deze maatschappijkritische toneelschrijver overleed vijftig jaar geleden, vandaar dat het naast Mozart- en Rembrandtjaar ‘Brechtjaar’ is. De Acteerstudio speelt het frivole, maar zwartgallige toneelstuk drie avonden achtereen in het Theater aan het Spui. (GR)

www.mustsee.nl

www.theaterdeveste.nl

www.acteerstudio.org

www.theateraanhetspui.nl

De opening van de nieuwe Delftse bioscoop Mustsee zal weinig mensen ontgaan zijn. Met maar liefst zeven zalen, de nieuwste audiotechniek en loveseats voor verliefde stelletjes, wordt de strijd aangegaan met de kleinere bioscopen Delfia en Apollo. Delfia heeft al aangekondigd het bijltje erbij neer te gooien; het sfeervolle Apollo (overigens van dezelfde keten als Delfia) blijft open. Mustsee is te vinden in het nieuwe complex naast Theater De Veste. In dit theater vind je dinsdag en woensdag Rutger de Bekker, Diederik Ebbing en Remko Vrijdag, ook wel ‘De Vliegende Panters’. Beide voorstellingen van hun vierde programma ‘The Main Event’ zijn al lang uitverkocht, maar misschien kun je nog kaartjes scoren aan de deur. Want dit is waarschijnlijk het laatste theaterprogramma van de heren op Nederlandse bodem. Er zijn nog wel kaartjes verkrijgbaar voor het Delfts Eenakter Festival, volgende week donderdag, vrijdag en zaterdag in hetzelfde theater. Amateurtheatergroepen uit de regio krijgen de kans om zich te presenteren voor een professionele vakjury en strijden om de felbegeerde ‘Delftse Koe’. Dit is een Nederlandse variant op de Gouden Kalveren.

www.mustsee.nl

www.theaterdeveste.nl