Studie Ontwijkende Activiteiten

Het weer werkt nog niet erg mee, maar sinds vorige week heeft Rotterdam weer een eigen strand. Onderaan de Erasmusbrug kun je terecht voor swingende salsa-avonden (donderdag), dj’s (vrijdag en zaterdag) en loungemiddagen (zondag). Als het buiten nog te guur is gaan de feesten gewoon door in het exotische strandpaviljoen. In dezelfde stad is deze week het Filmfestival Camera Japan in Lantaren/Venster. Dat Japanse cultuur veel meer is dan judo, karate en sushi, zal ongetwijfeld duidelijk worden tijdens de brede selectie van hedendaagse speelfilms, waaronder een aantal Nederlandse premières, een retrospectief van regisseur Iwai Shunji, enkele korte films en animatie. Behalve films zijn er diverse optredens van dj’s en performers en in het café zal gedurende het festival werk van verschillende kunstenaars en fotografen getoond worden. (GR)

www.luxortheater.nl

www.toneelgroepdeappel.nl

www.strandaandemaas.nl

www.lantaren-venster.nl

Theo Maassen, held van menige student, gaat op zoek naar zin en betekenis. In zijn vijfde one-manshow ‘Tegen beter weten in’ stelt hij vragen in de trant van “Hoe moet je je verhouden tot de dingen? De beschaving brokkelt af. De Apocalyps komt met zevenmijlslaarzen aandenderen. Het einde der tijden is nabij. Is er een tegengif? Is er een nooduitgang? Is er iemand die weet hoe het verder moet?” Zoals te verwachten ligt zijn meesterplan al klaar, even radicaal als effectief. Donderdag tot en met zaterdag in het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam. Waarschijnlijk minder schokkend maar zeker niet minder bijzonder is het 06-festival in Theater de Appel in Den Haag. Het gezelschap gaat aan de slag met Nederlands en Zuid-Afrikaans studentendrama. In korte tijd is een aantal voorstellingen gemaakt, dat deze en volgende week in het Appeltheater te zien is. Elke festivalavond worden ’s zomerse maaltijden geserveerd en speelt er na afloop van de laatste voorstelling een band in het Appelcafé.

www.luxortheater.nl

www.toneelgroepdeappel.nl