Studie Ontwijkende Activiteiten

Ja, ook dit jaar zijn ze er weer: De Vrienden van Amstel Live! Tot en met zondag wordt het Rotterdamse Ahoy voor de tiende keer op zijn kop gezet door Nederlandse artiesten zoals Van Dik Hout, De Dijk en Normaal. Naast de individuele artiesten zijn het natuurlijk de onwaarschijnlijke combinaties van Nederlands beste zangers en zangeressen die veel bekijks trekken. Net als bij de geslaagde vorige editie is de presentatie in handen van Ellen ten Damme.

De Wim Sonneveldprijs is een Nederlandse kleinkunstprijs die elkaar jaar wordt uitgereikt aan opkomend cabarettalent. Na drie selectierondes mogen de zes beste kandidaten op tournee door het land. Vanavond komt deze karavaan langs in het Haagse Theater Pepijn. Op de planken zijn onder meer Marco van Es, bekend van theaterduo ‘Bledder’, en Tim Fransen, student psychologie, te zien.

Bij een festival denk je al snel aan harde muziek, drank en een uitbundige menigte. Het Glazen Lichaam is niet zo’n soort festival. Dit festival draait om recente technologische ontwikkelingen en hun gevolgen voor onze toekomst. Van nanotechnologie tot de aantasting van onze privacy door begrippen als preventieve opsporing. Diverse sprekers, onder wie verschillende Tweede Kamerleden (o.a. Alexander Pechtold), komen zaterdag aan het woord in het World Trade Center (Rotterdam). (JR)

www.theaterdeveste.nl

www.vriendenvanamstel.nl

www.theaterpepijn.nl

www.hetglazenlichaam.nl

The Reduced Shakespeare Company is al meer dan een kwart eeuw één van de leukste improviserende theatergroepen. Met hun debuutshow, ‘The Complete Works of William Shakespeare (abridged)’, hebben zij al enkele keren succesvol door Nederland getoerd. In deze show presteerden de vier heren het alle werken van Shakespeare te vertolken in slechts honderd minuten. Hamlet werd daarbij gereduceerd tot een kookprogramma van slechts dertig seconden. Vandaag en morgen is The Company in Theater de Veste met hun nieuwste show ‘Completely Hollywood (abridged)’. Daarbij wordt hetzelfde trucje op alle goede Hollywoodfilms toegepast.

www.theaterdeveste.nl

www.vriendenvanamstel.nl