Studie Ontwijkende Activiteiten

Studie Ontwijkende ActiviteitenStudium Generale is graag actueel en springt in op het debat rond de islam en hoe dit geloof past in onze samenleving.

Leaf is de nieuwe popsensatie in Nederland. Met hun doorbraak ‘Wonderwoman’ lieten ze een opmerkelijk fris geluid horen dat doet denken aan de lekkere, akoestische nummers van Jack Johnson. Na hun eerste album in eigen beheer te hebben uitgebracht is de band nu zelfs getekend door 8Ball Music(o.a. Bløf, Di-rect). Donderdag zijn deze vrienden sinds de Rockacademie te zien in Speakers.

Het Haagse theater Camuz is dit weekeinde het terrein van de organisatie War Child. Dan wordt namelijk een benefietfestival gehouden waarvan de opbrengst is bestemd voor dit goede doel. Zaterdagavond is er zelfs een heus cabaretgala met o.a. Koller (bekend van ‘Fool Koller’), Robbert Jan Proos en Theo van den Oever.

Om alle snaartheorieën even te vergeten wordt het Rotterdamse Waterfront vrijdag verblijd met Supersnaar: een eclectische bende van rock, punk en drum ’n bass. Dj Okkie verzorgd de afterparty, maar daarvoor is er natuurlijk al genoeg te beleven met Jaya The Cat (uit de USA) en Drunken Dolly (van eigen bodem). Jaya staat bekend om het vloeiende samenspel van reggae, rock, punk en pop, wat leidt tot een heel unieke stijl. Voeg daarbij de mix keiharde punk met folkinvloeden van Dronken Dolly en een goed feestje lijkt gegarandeerd.(JR)

www.sg.tudelft.nl

www.speakers.nl

www.camuz.nl

www.waterfront.nl

Studie Ontwijkende Activiteiten

Studium Generale is graag actueel en springt in op het debat rond de islam en hoe dit geloof past in onze samenleving. Uit de reacties op een afbeelding op de website van het SG blijkt eens te meer hoe dit onderwerp leeft onder de bevolking. Maandag is er een lezing over de historische figuur Mohammed, waarin objectief naar zijn persoon wordt gekeken zonder hem te veroordelen of verheerlijken. Dr. Hans Jansen (bijzonder hoogleraar Hedendaags Islamitisch Denken) spreekt deze week tijdens het eerste deel in een reeks van drie lezingen.

www.sg.tudelft.nl

www.speakers.nl