Studentenkamer weer bij elkaar

Een onderwerp van de studentenkamer is onder andere het werkplan van de Stuurgroep Kwaliteit en Studeerbaarheid. Zowel ISO, LSVb als de VSNU en de HBO-raad zullen dit rapport goed moeten keuren. Van de uitkomst hiervan is de collegegeldverhoging van vijfhonderd gulden afhankelijk. Ook nieuwe bestuurstructuren zullen op de studentenkamer besproken worden.

Volgens Frank Wassenaar, voorlichter van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, zullen de studenten zeker meer onderwerpen ter sprake willen brengen, die het ministerie niet op de agenda heeft gezet. ,,Zoals de spaarregeling voor studiepunten, de prestatiebeurs. Daarvoor hebben we de rondvraag.” (P.R.)

Paul Rutten

De studentenkamer, het officiële overleg tussen de minister en ISO en LSVb, vindt aanstaande maandag na acht maanden weer plaats op het ministerie in Zoetermeer. Volgens een woordvoerder van het ministerie is in de tussentijd vooral informeel overleg gevoerd.

Paul Rutten