Studenten storten zich op dans

De meeste cursussen van Cultureel Centrum Mekelweg 10 zijn vorige week van start gegaan. Saillant detail: studenten hebben zich massaal ingeschreven voor dansles. Ook de etiquettecursus scoort hoog.

Met name capoeira, oriëntaals dansen en de nieuwe flamencolessen trekken veel mensen. Voor de NU Jazz Company is zelfs zoveel animo, dat de cursisten een klein orkest kunnen vormen.

Veel cursussen zijn volgeboekt. Fotografie, zangles en pianoles zijn elk jaar erg populair. Ook bijvoorbeeld keramiek en percussie lopen goed.

Stemvorming is een van de weinige cursussen die dit jaar te weinig mensen trekt. Volgens Jacqueline Papendrecht, de locatiemanager van Mekelweg 10, kwamen er de laatste jaren al steeds minder aanmeldingen voor de cursus, maar dit jaar is een dieptepunt bereikt. De lessen gaan wel door, maar minder vaak per week dan gepland. En volgend jaar wordt de cursus gemoderniseerd.

Nieuw dit jaar is de cursus algemene vorming. Hierin wordt de Delftse student onder andere getraind in omgangsvormen en (tafel)etiquette. Aanleiding daarvoor is een discussie over de algemene ontwikkeling van TU-studenten. Peter Verheij, directeur van het Studenten Service Centrum, pleitte er eind 2000 voor dat TU’ers les moeten krijgen in etiquette en culturele vorming voordat ze de maatschappij ingaan. En terecht, vinden de studenten, want het animo voor de cursus is groot. (IS)