Streep door filmscherm

Dikke zwarte strepen watervaste viltstift sieren de flyers van studentenvereniging Jansbrug deze week. Iedere flyer bevat een handgetrokken streep achter de woorden ‘maandag: films’. Onder de inkt is op sommige flyers nog net de oorspronkelijke tekst leesbaar. Die luidt: ‘maandag: films op groot scherm’. Is het scherm onvindbaar, kapot of bij nader inzien toch niet zo groot? ,,Films mogen vanwege allerlei rechten niet zonder meer op een groot scherm worden vertoond. Vandaar dat de toevoeging ‘op groot scherm’ is weggestreept”, licht een bestuurslid van de vereniging toe. Informatie over het aantal gecorrigeerde flyers of de hoeveelheid uren die aan het strepen zijn besteed kan zij niet verstrekken. De open week van Jansbrug duurt nog tot vanavond.