Luistermuziek als medicijn tegen Dutch disease

Muzikanten Fridolijn, Ruud Houweling en Sophie Janna treden donderdagavond 11 april op in het kader van Quite Quiet. Deze concertreeks bestaat al meer dan 10 jaar en wordt mede georganiseerd door TU-alumni.

Quite Quiet lijkt een medicijn tegen de ‘Dutch disease’: het praten tijdens concerten. Het publiek wordt tijdens de optredens uitgenodigd om stil en met volle aandacht te luisteren. ‘Hierdoor kun je echt genieten van de muziek en hebben muzikanten de ruimte om alles te geven’, is te lezen in een persbericht.

Ruud Houweling is singer-songwriter die onder meer muziek voor de historische documentaireserie De Strijd om het Binnenhof maakte. De muziek van singer-songwriter Fridolijn bestaat uit ‘zachte lagen van wervelende synthesizers, akoestische folkgitaren, ambient elektronica en verre drums’ aldus haar website. Folkmuzikant Sophie Janna werd beïnvloed door traditionele Schotse folk en staat bekend om haar warme, gevoelige nummers.

• Kaarten kosten 7,50 euro voor studenten en stadspashouders. Het reguliere tarief is 14,50 euro. Locatie: HAL015, Schieweg 15B in Delft.