Buiten de campus

Steun na aardbeving Marokko

Veel Nederlandse hogescholen en universiteiten proberen medewerkers en studenten die te maken hebben met de gevolgen van de aardbeving in Marokko bij te staan. Ze organiseren bijeenkomsten en bieden psychologische ondersteuning aan. De TU Delft laat in een kort bericht op de website weten dat studieadviseurs en begeleiders (voor personeel) klaarstaan voor mensen die hulp nodig hebben.

Ook de studenten zelf zijn in actie gekomen. De Rotterdamse islamitische studentenvereniging IQRA en de medische multiculturele studentenvereniging Avicenna bijvoorbeeld zamelen samen geld in.

Voor sommige Marokkaanse studenten heeft de aardbeving in desastreuze gevolgen. Bij twee studentenhuizen in Marrakesh zijn de bewoners samen 37 familieleden kwijtgeraakt, meldt dagblad NRC. De Cadi Ayyad Universiteit in Marrakesh heeft onder meer haar toelatingsexamens uitgesteld. (HOP, PvT)

HOP Hoger Onderwijs Persbureau

redactie@hogeronderwijspersbureau.nl