Stemhulp voor studenten

Voor veel jongeren is de politiek een ver-van-hun-bed-show, redeneerden masterstudenten Isa de Beer (Erasmus Universiteit Rotterdam) en Iris Zoet (Tilburg University). In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen lanceerden de twee daarom de podcast KiesAdvies. In een serie afleveringen bevragen ze vertegenwoordigers van politieke jongerenpartijen over onderwerpen als alcohol, woningnood of institutioneel racisme. “We willen studenten laagdrempelig laten kennismaken met de verschillende partijen zodat ze uiteindelijk goed geïnformeerd naar de stembus gaan”, schrijven ze.

Daarnaast hopen ze met de campagne #stemopeen20er meer jong geluid in de kamer te krijgen. “Want met een diverse Tweede Kamer wordt de maatschappij nog beter gerepresenteerd en bovendien kunnen jonge kandidaten een frisse blik werpen op stoffige politieke zaken.” (MvdV)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl