Sport

De American Footballploeg Delft Dragons werkte zondag voor het eerst een duel af in de landelijke tweede divisie. En ondanks de ongelukkige 0-8 nederlaag tegen de Tilburg Stealers, deed het Delftse studententeam vertrouwen op voor de rest van de competitie.

br />
,,We zijn net gepromoveerd. Maar we horen zeker in deze klasse thuis”, aldus speler Hylke Goudswaard. ,,We hebben het Tilburg heel moeilijk gemaakt en uiteindelijk maar door één score verloren. En dat terwijl de Stealers vorig jaar nog de finale speelden in deze competitie.”

Laga en Proteus-Eretes zetten dit weekeinde hun onderlinge concurrentiestrijd op een laag pitje. De Delftse roeiverenigingen vaardigden twee gecombineerde achten af naar de Head of the River, de grootste Nederlandse roeiwedstrijd op de Amstel.

Erg succesvol verliep de samenwerking niet. De Dames Delft Acht met de toppers Eeke van Nes (Laga) en Carin ter Beek (Proteus) aan boord, eindigde als laatste in de eerste divisie door dertig strafseconden. De andere gecombineerde boot werd ook beboet met straftijd, maar finishte één plekje hoger.

De heren acht van Proteus-Eretes presteerde beter. Na een knappe winst, vorige week tijdens de Heineken roeivierkamp, veroverde de ploeg nu een vierde plaats in de Head of the River. Hun concurrenten van Laga zetten diezelfde prestatie neer, maar dan in de tweede divisie.

De curlingspelers van Antarctica, een jaarclub van studentenvereniging Virgiel, werken nog steeds in kleine stapjes naar hun einddoel: de Olympische Spelen van 2006. Dit weekeinde namen ze deel aan een zogenoemde pre-selectiewedstrijd voor het Nederlands team in het Duitse Baden-Baden. De partijtjes die de oud-studenten op het speciaal voor curling geprepareerde ijs afwerkten, dienden vooral als training. ,,Er is nog niets beslist over de samenstelling van de nationale ploeg voor het EK van volgend jaar”, aldus speler Robert Jan Berg. ,,Op dit moment doen wij nog onder voor de huidige selectiespelers, dat merk je wel op zo%n trainingsdag. Zij schuiven hun steen negen van de tien keer precies waar ze hem willen hebben. Wij misschien vier van de tien keer. Gelukkig duurt het nog vier jaar voordat de Olympische Spelen beginnen.”

De basketballers van Punch hebben niet zo veel ontzag voor hun tegenstanders. Vier wedstrijden voor het einde van de competitie heeft het eerste team van de vereniging nog altijd geen punt verspeeld. Zondag won Punch 1 voor de 22ste keer op een rij. Het slachtoffer was SBU uit Utrecht, de stand 85-64. Op de ranglijst staat Punch vier punten voor op een andere ploeg uit de Domstad, BC Utrecht. ,,We rekenen erop dat we dit seizoen de titel pakken”, aldus Coen van der Poll, voorzitter van Punch. ,,Maar in theorie kunnen we het kampioenschap nog steeds verspelen.”

Tips? Mail naar rijnvisdg@zonnet.nl

Tips? Mail naar rijnvisdg@zonnet.nl