Sport

Van zo veel succes hadden de Delftse handballers van tevoren niet durven dromen. ,,Doordat veel van onze spelers griep hadden, waren de verwachtingen voor deze wedstrijden niet al te hoog gespannen”, verklaarde bestuurslid Wouter van Vegchel. ,,Maar alle spelers presteerden uitstekend. Vooral de verdediging zat bij beide teams goed in elkaar. De tegenstanders hadden veel moeite om er doorheen te komen en als ze er doorheen kwamen, stonden onze keepers hen regelmatig in de weg.”

Korfbal % Paal Centraal strijdt nog steeds mee om de bovenste plaatsen in de regionale vierde klasse. De TU-studenten deden hun sportieve plicht door met 17-14 van het lager geklasseerde KVS uit Den Haag te winnen. Paal Centraal bezet nu de vierde plek op de ranglijst, en staat vijf punten achter op koploper VEO.

Volleybal % De heren van Punch 1 hebben de laatste weken moeite om de beslissende punten te maken. Tegen GSC uit Geldermalsen ging het net als vorige week mis in de vijfde set. ,,De vierde en de vijfde set waren gewoon ronduit slecht”, vond aanvoerder Jan Jaap Nieuwenhuis. ,,Beide sets hebben we eigenlijk geen enkele kans gehad om de winst te pakken. Kortom, we spelen nog steeds te wisselvallig, waardoor we onnodig veel punten laten liggen.” Punch is inmiddels afgezakt naar de zesde plek in de promotieklasse.

Atletiek % Er deed vorige week een recordaantal van 44 hardlopers mee aan de derde Winterse Wippolder Loop. De door TU-vereniging De Delvers georganiseerde wedstrijd werd gewonnen door Ernst Bovenkamp. Hij legde de 5,7 kilometer af in een tijd van 20,03 minuten. Bij de dames, die een parcours van 3,4 kilometer liepen, won Judit Bax net als vorige maand. Haar eindtijd: 14,21 minuten.

Basketbal % De heren van Punch wonnen zaterdag hun veertiende achtereenvolgende wedstrijd in de eerste divisie. De Delftenaren kwamen tegen Racing Beverwijk uit op een score van 82-57. Het lijkt erop alsof Punch 1 net als vorig seizoen ongeslagen kampioen zal worden.

Alleen op 2 januari van volgend jaar zouden de TU-studenten wel eens tegen een nederlaag kunnen aanlopen. Op die dag spelen ze namelijk in de vierde ronde van de nationale bekercompetitie tegen de regerend Nederlands kampioen, Ricoh Astronauts. Locatie: het TU-sportcentrum. Tijdstip: 19.30 uur. (DR)

Handbal % Zowel de dames- als de herenploeg van Torius heeft dit weekeinde een belangrijke stap gezet in de richting van het kampioenschap in de Inter Universitaire Competitie. De heren versloegen achtereenvolgens het combinatieteam Tilburg/Eindhoven en Maastricht (11-8 en 22-14). De dames boekten twee overwinningen op diezelfde verenigingen. Beide Torius-teams staan nu bovenaan in hun competitie.